min johanna

När man finner varandra av rena slumpen och hittar något man aldrig trodde man skulle binda sig till. att märka att man trivs med en person och verkligen får den känslan av att en person verkligen förstår vad man menar och vad man säger. att känna att en person suttit i samma sitts eller kanske fortfarande sitter där. man helt enkelt märker dess saker man tillsammans har gemensamt, då det klickar. en vänskap som växer på ett enastående sätt och på ett betydelsefullt sätt. att man funnit varandra i ett fall, ett fall som man på ett eller annat sätt försöker, att ta sig ifrån, ta sig upp. på ett sätt få känslan att man gör det tillsammans. att man stöttar och förstår. att veta att bakom mig har jag stöd och betydelse. att de spelar ingen roll hur många man har, utan vilka. vilka som betyder något och vilka man känner kommer stanna där, i motvind och i medvind, i det förflutna men speciellt i sin framtid. den person man verkligen kan säga allt till, verkligen verkligen. och lita på att det stannar där och bara där. vänskap. ett band som flätas samman. när man tar personen precis som den är och skiter i vad andra säger. heldre få sanna vänner, än många och osäkra.




du är min stjärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0